Jak obłożyć tort masą cukrową

Witam ponownie, dzisiaj chciałam Wam pokazać jak oblożyc tort masa cukrową

Należy przygotować nieprzywieralny wałek, odpowiednia ilość masy cukrowej, w kolejnym artykule będą podane dokładen ilości ile potrzebne jest masy cukrowej na odpowiednią wielkość tortu.





Masę cukrową należy rozwałkować na ok 5 mm – można do tego użyć tzw. „spacers” dzięki którym ciasto rozwałkowuje się równo. Aby zapobiec przywieraniu masy do stolnicy należy lekko podsypać cukrem pudrem lub skrobią kukurydzianą, która według mnie jest najlepsza.






Mając już rozwałkowaną masę należy delikatnie przenieść ją na tort – można do tego celu użyć wałka – zazwyczaj robimy to kiedy przenosimy masę na bardzo duże torty. Tort powinien być gładki i posmarowany masą, która pozwoli masie cukrowej przykleić sie do tortu.




Kiedy mamy już masę cukrową na torcie należy packą do wygładzania w pierwszej kolejności wygładzić powierzchnie na górze torta. Jak z pewnością zauważyliście masy cukrowej jest o wiele więcej niż w rzeczywistości jest potrzebne na obleczenie tortu – jest to główna zasada, która gwarantuje powodzenie i schludny wygląd naszego dzieła.


Mając ten etap za sobą delikatnie dotykamy boki tortu tak aby masa cukrowa przytwierdziła się do tortu – musimy cały czas pamiętać aby na tym etapie wyeliminować wszystkie niedopuszczalne powałdowania – robimy to poprzez naciąganie masy – ruchy rąk jednak powinny kierować sie ku górze – zapobiegając tym samym nieprzyjemnej niespodzianki, która może się przytrafić przy braku wyczucia i masa może poprostu się podrzeć.


Kiedy nasza masa już stabilnie przytwierdzona do tortu należy za pomoca packi wygładzić powierzchnie – można do tego celu używać dwóch pacek jednocześnie – ale to już kwestia gustu. Na tym etapie należy również zaznaczyć packą trzymaną pionowo ślad przy podłożu który nam będzie pomocny przy kolejnym ruchu, poza tym da nam pewność że masa jest bardzo dobrze przytwierdzona dołem.


Kiedy już mamy ten etap za sobą, należy za pomocą noża do krojenia pizzy obciąć nadmiar masy.








I ostatnie gładzenie – teraz można przystąpić do dalszego dekorowania lub poprostu pozostawić tort w takiej skromnej formie.




Mam nadzieje, że materiał był pomocny – zapraszam do śledzenia artykułów na naszej stronie gdzie juz niebawem również będziecie mogli zobaczyć pełne instruktarze w formie filmików you tube – jeśli jest coś czego szczególnie chcielibyście sie nauczyć to piszcie – a ja jak zwykle postaram się przygotować dla Was to o co prosicie. Tym czasem uciekam do spania – twórczość w godzinach ekstremalnie nocnych najbardziej mi sprzyja :)  Pozdrawiam i dziękuje za odwiedzenie naszej słodkiej strony.

Komentarze: 5

  1. katarzyna pisze:

    trening czyni mistrza:)super

  2. kasia pisze:

    Mam pytanie w jaki sposób barwisz
    masę cukrową na niebiesko?

  3. Agata pisze:

    Gdzie kupic takie packi do gładzenia ?
    Widziałam na allegro fajne rzeczy do wyciskania wzorów na torty z masy np. szlaczek z stokrotek, albo girlanda z sercami, rózami itp. jak tego uzywac ? Potem sie to maluje jadalnymi pisakami, czy sprayem ?
    A jak używac form silikonowych do masy ?

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wskazówki.

  4. ela pisze:

    dzień dobry ja mam pytanie odnośnie powlekania tortu prostokątnego ,okragły jest łatwy ale na prostokącie zawsze na 1 lub 2 rogach mam za dużo masy i robi mi sie brzydka fałdka. Może jakaś instrukcja?

  5. Sweetdecor pisze:

    Serdecznie zapraszamy na szkolenie z profesjonalnego sugarcraftingu, które Ania poprowadzi 20.10.2014. w Tarnowskich Górach, gdzie można będzie poznać tajniki dekorowania tortów za pomocą masy cukrowej.

    Pozdrawiamy
    Zespół Sweet Decor

Zostaw komentarz

wymagane

wymagany, nie będzie opublikowany

opcjonalnie